Pazarlama dünyasına eğlence dozu yüksek bakış
Beymen Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Elif Göktaş ile pazarlama dünyasına eğlenceli bir bakış sunan keyifli bir sohbete imza attık.
Pazarlama ve iletişim sektöründe 30 yıla yakın bir deneyime sahipsiniz. Yaklaşık iki yıldır da Beymen’de Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı (CMO) olarak görev alıyorsunuz, Beymen ailesinde sizi en çok etkileyen şeyler neler oldu?
İş hayatımda yenilikçilik ve dinamizm, her zaman en çok önem verdiğim kavramlar oldu. Beymen, 50 yılı aşkın tarihi boyunca vizyoner duruşuyla moda alanında pek çok ilke imza atmış ve öncü olmuş, ülkemizde moda sektöründeki lider konumunun yanı sıra dünya lüks perakende sektörünün de önde gelen oyuncuları arasında yer alan bir marka. Yenilikçilik, Beymen DNA’sının en önemli yapıtaşlarından biri. Ülkemizde lüks modanın üründen deneyime uzanan büyük yolculuğuna da Beymen’in öncülük ediyor olmasını ayrıca önemli ve heyecan verici buluyorum. Yenilikçi ve ilham veren lüks anlayışı ile müşterilerimize alışverişin ötesinde özgün ve ayrıcalıklı deneyimler sunmak, bağ kurmak her zaman en önemli önceliğimiz.
Beymen’de ekip ruhuna sahip kocaman bir aileyiz. Genel merkezimiz için genel müdürlük ya da merkez ofis tanımları yerine “Beymen Campus” tanımını kullanmayı tercih ediyoruz. Çünkü “Campus” bir eğitim, öğretim, çalışma alanı olmanın yanı sıra bir sosyal yaşam alanı. Bizim için de ofisin tanımı bu. Birlikte çalışmayı, birbirimizden öğrenmeyi, birbirimizi geliştirmeyi seven ve bunu oldukça önemseyen bir ekibiz.
“Let’s Play” kampanyasından bahseder misiniz? Kampanya nasıl ortaya çıktı? İlham kaynakları neler oldu?
Yılın heyacanla beklenen dönemlerinden biri olan yılbaşı, Beymen için büyük önem taşıyor. Her yıl merakla beklenen, ilham veren, yaratıcı yılbaşı kampanyaları ile adından söz ettiren Beymen, göz alıcı yılbaşı vitrinleriyle de şehre yılbaşı ruhunu getiriyor. Yılbaşı kampanyamız ve aktivitelerimiz için ajanslarımızla aylar öncesinden hazırlıklara başlıyoruz. Bu yıl da yılbaşı dönemi için “Let’s Play” konseptli oldukça eğlenceli bir kampanya hazırladık. Hayata oyuncu bir bakış açısı, zamana oyuncu bir yaklaşım katan “Let’s Play”, hayatın karmaşasında zaman zaman unuttuğumuz oyun ve eğlencenin değerini vurguluyor. Hayattan tat almayı bizlere yeniden hatırlatıyor, yeni yılda hayatımızda eğlence ve sürprizlere daha fazla yer açmaya davet ediyor. “Let’s Play”den aldığımız ilhamla tüm Aralık ayına yayılan, eğlenceli, coşkulu ve sürpriz dolu bir kampanya dönemi hazırladık. “Let’s Play” karakterleriyle, bu ışıl ışıl ve eğlenceli dünyayı kampanya filmimize, hediye paketlerimize, hediye kataloğumuza, sosyal medya hesaplarımıza ve mağazalarımıza taşıdık.
Yılbaşı döneminde tüm Beymen mağazalarında ayrı bir hareketlilik var; mağaza ziyaretçilerini ne gibi sürprizler bekliyor?
16-17 Aralık ve 23-24 Aralık tarihlerinde İstanbul’da Zorlu Center, İstinyePark, Suadiye, Nişantaşı ve Galataport; İzmir’de İstinyePark; Ankara’da Panora ve Armada Beymen mağazalarında şehre yeni yıl ruhunu getirecek çok sayıda etkinliğe ev sahipliği yapacağız.
Dünyaca ünlü kozmetik markalarının yılbaşı makyaj uygulamalarından, Fuji Film’in yılbaşı anılarına eşlik ettiği fotoğraf alanına, İstanbul Oyuncak Müzesi’nin kurucusu, şair ve yazar Sunay Akın’ın sirk kültürü konulu söyleşisinden, çocuklar için yılbaşı süsü atölyesine, Dok Sirk’in Let’s Play karakterlerinden ilham alan canlı performanslarından, yılbaşı ikramlarına ve DJ performanslarına uzanan çok geniş bir kapsamda pek çok sürpriz yılbaşı etkinliklerimize renk katacak.
Ayrıca ünlü sanatçılar Göksu Gül ve Aslı Şarman’ın Let’s Play’in eğlenceli dünyasından ilhamla hazırladığı özel yılbaşı ağaçları, Beymen Zorlu Center ve Suadiye mağazalarında Aralık ayının ikinci haftası itibarıyla sergilenmeye başlayacak.
Beymen ve Magnum işbirliği ile Beymen Galataport’ta giriş katına kurulacak olan Magnum Let’s Play Bar, Beymen dostlarına kendi Magnum’larını tasarlama fırsatı sunuyor. Ayrıca Magnum’un Beymen için özel olarak tasarladığı yılbaşı ağacı da Beymen Galataport’ta sergilenecek. İstanbul’da Zorlu Center, İstinyePark, Suadiye; İzmir’de İstinyePark, Ankara’da Panora ve Armada Beymen mağazalarında kurulan özel kişiselleştirme alanları ise yılbaşı hediyelerine değer katacak.
Yeni yıl demek hediye demek; sizin markanızın hediye kişiselleştirme kavramından söz eder misiniz? Sistem nasıl işliyor?
Hediye almak ve vermek, sevdiklerimizi mutlu etmenin, onlarla aramızdaki bağı güçlendirmemizin önemli araçlarından biri. Kişiselleştirilmiş hediyeler, özenli, düşünülmüş ve değerli armağanlar olarak bu deneyimi çok daha özel kılıyor. Biz de yılbaşı hediyelerine kişisel dokunuş katmak isteyenler için 16-17 Aralık ve 23-24 Aralık tarihlerinde; İstanbul’da Zorlu Center, İstinyePark, Suadiye, İzmir’de İstinyePark, Ankara’da Panora ve Armada Beymen mağazalarında özel kişiselleştirme alanları kuruyoruz. Kişiselleştirme alanlarındaki uzmanlarımız, Beymen dostlarına hediyelerini daha değerli kılmaları için yardımcı olacaklar.