Renkli ve dinamik bir koleksiyon; Supreme X Jean Paul Gaultier
Geçtiğimiz yıl duyurusunu yaptığı lüks marka işbirliğiyle son dönemin en çok konuşulan markası haline gelen Supreme, bu yıla da damgasını vurmaya hazırlanıyor. Louis Vuitton gibi bir dev ile yaratılan proje, marka tarihinde en çok gelir getiren parçaları bizlere sunmuştu. Şimdi ise kendi adını verdiği markasına sahip Fransız moda tasarımcı Jean Paul Gaultier ile işbirliği gerçekleşiyor.
Jean Paul Gaultier, moda tarihinde farklı bir yere sahip. Sinema, müzik ve sanat dünyasına yaptığı katkılar azımsanamayacak derecede fazla. Kariyerine, 18. yaşında Pierre Cardin’in asistanlığını yaparak başlayan Jean Paul Gaultier, el işçiliği ve terzicilik konusunda kendini hızla geliştirdi. İlk koleksiyonunu 1976 yılında lanse etti. Ve sinema tarihinin ikonik yapımı 5. Element’teki kostümleri tasarladı. 1997 yılının en çok ses getiren yapımı hem kurgusu itibariyle hem sinematografisiyle hem de kostümlerinin ihtişamı ve ince düşünülmüşlüğüyle hala konuşuluyor.
Modern moda endüstrisinin ilham verici tasarımcısı konumuna gelmesinin önemli faktörü ise yetenekli tasarımcının yapılmayanı yapma konusunda hassasiyeti sayılabilir. Punk ve aykırı çizgisini koruyarak kadın bedenini değil aksine erkek bedenini objeleştirmeye çalışması ise feminist grupların eğlencesi olmuştur. Aykırı tasarımcı son yılların artan cinsiyetsizlik kavramını da sıklıkla tasarımlarına yansıtıyor.
Supreme gibi bir sokak markası deviyle girilen işbirliğinde bu aykırılığı görüyoruz. Sokak modasındaki serseri havayı koruyarak JPG’nin sivri köşelerini barındırıp aynı zamanda yüksek moda materyallerini de entegre edişi oldukça ilgi çekici olarak yansıyor. 2019 İlkbahar-Yaz koleksiyonunda JPG’nin usta el işçiliğine rastlıyoruz. Mükemmel terzicilik örneklerine ve dikişlerine denk geldiğimiz blazer ceketler, büyük beden kareli pantolonlar, moher yününden ceketler ve ilginç olarak Vans’in Chukka Pro ve Era Pro ayakkabılarının yeniden tasarlanmış versiyonları koleksiyon içerisinde yeralıyor. JPG’nin imzası olarak anılan erkek vücudu şeklindeki parfüm şişesine sahip La Male parfümü ise koleksiyonun yıldızı konumunda. Koleksiyon online mağazalarında, NY, Brooklyn, LA ve Londra’da 11 Nisan’da satışa çıkıyor.