MODA

Moda ve güzellik algısı yeniden şekilleniyor

Jillian Mercado, Tommy Hilfiger’ in Adaptive koleksiyonu ile tüm algıları yok ederek günlük giyimde nasıl devrim yaratılacağını gösteriyor.
blonde teen kid girl woman child person female human face

Tommy Hilfiger, 2021-22 Sonbahar/Kış koleksiyonunda engelliler için günlük hayatlarında daha rahat olacakları parçaları öne çıkarıyor. İkonik moda markası, modanın herkes için demokratikleşmesine önem veriyor ve engellilerin kendilerini şık bir şekilde ifade etmelerini sağlayan işlevsel, modifiye edilmiş giysiler yaratıyor. Kişinin tarzından yararlanarak kişinin kimliğini, bakış açısını ve hangi modda olduğunu anlayabileceğimiz, kolay giyilebilen ve bir o kadar da rahat olan bu parçalar umut dolu bir dönemin işaretçisi. 

Bu hareketin öne çıkan isimlerinden biri de Latin kökenli aktrist ve aktivist Jillian Mercado.

Kas distrofisini bir engel olarak tanımlamayan Mercado, moda ve güzellik endüstrisini kökten değiştirmeye Tommy Hilfiger iş birliğiyle başlıyor.

Rahatsızlığı dolayısıyla tekerli sandalyeyle hayatını sürdüren Mercado, “Ortaokuldan liseye kadar beynim, toplumun beni bu dünyada neden gerçekten istemediğini ve ayrıca kendimi hiçbir yerde temsil edilmediğimi de anlayamadı, filmlerde veya dergilerde görmedim“ diyor ve sözlerine şöyle devam ediyor; “Hastane reklamları veya ölümle ilgili durumlar dışında bana benzeyen birini görmedim.”

İlham olmak, ve kendi sınırlarını özgürce belirlemek onun en büyük hedefi. Mercado'nun içinde sonsuz bir iyilik kotası var ve onu yalnızca kendine değil, başkalarına da kullanma çabasında. Engellilerin de kariyer yolunda eşit hak ve fırsatlara sahip olabilmeleri için Black Disabled Creatives’i kuran model, farkındalık yaratmaya devam ederken,  “Her zaman kapsayıcılık ve temsil üzerine bu konuşmayı sürdürmek istiyorum ve insanların bunun bir trend olmadığını unutmamasını istiyorum”  diyor.

1 / 7

Tags

Tavsiye edilen içerikler