Nike, NFT ve diğerleri
Nike, RTFKT isimli iki yıllık dijital ayakkabı platformunu satın aldı. Sırada ne var?
Son dönemde tüm dünyayı ışık hızıyla etkisi altında alan 'metaverse' furyası karşısında büyük markalar bir an önce aksiyon almak için kolları sıvamış durumda. Yalnızca dijital versiyonları bulunan tasarımları artık gardıroplarda değil de NFT koleksiyonlarında görmek istiyoruz. Daha şimdiden 'NFT koleksiyoneri' kavramı oluşmaya başladı bile.
Dijitalleşen dünyaya ayak uyduran markalardan biri de Nike. Marka, RTFKT isimli bir dijital spor ayakkabı ve moda platformunu satın alarak NFT dünyasında varlığını sürdürmeye ne kadar kararlı olduğunu gösterdi. Covid’in ortaya çıkmasıyla birlikte start-up projesi olarak kurulan RTFKT, hızlı bir yükselişe geçerek rakiplerinin arasından bir çırpıda sıyrıldı.
Nike’in CEO’su John Donahoe bu yeni anlaşmanın Nike’ın dijital evrimini hızlandırdığını, sporculara yaratıcılık, spor, kültür ve gaming dünyasının bir birleşimini sunmayı amaçladıklarını söylüyor.