Dünyanın en ünlü dokuz tasarımcısından Comme des Garçons’a
Comme des Garçons’un kurucusu ve tasarım ekibinin lideri Rei Kawakubo, aykırı ve ilgi çekici fikirleriyle ünlü. Markanın Paris Moda Haftası’nda sergilediği defilesinde kullandığı anime karakterleri, floral desen kullanımı hem baskı hem de boyutlu olarak bizleri selamlıyordu. İlginç makyaj ve saç tasarımları da markanın imzası haline gelmişti. Nike ile gerçekleşen işbirliğinde ise ikonik model Nike Air’lerin aksine çoğumuzun pek bilmediği VaporMax modeli üzerinde çalışmış ve bizleri oldukça şaşırtmıştı.
Tatil sezonu açılmışken yeni koleksiyon projelerine başlayan markalar kervanına Comme des Garçons da katıldı. Projeler genel olarak iki tasarımcı ya da markanın tasarım gücüyle şekilleniyor olunca, projenin ses getirme olasılığı oldukça artıyor. Peki ya bu sayıyı dokuza çıkarırsak... Comme des Garçons, herkesten farklı olarak Holiday koleksiyonu için, dünyanın en ünlü dokuz tasarımcısından yardım alıyor. Gucci kreatif direktörü Alessandro Michelle, Burberry’nin kreatif direktörü Riccardo Tisci, Maison Margiela, Jean Paul Gaultier, Walter Van Beirendonck, Simone Rocha, Craig Green, Marine Serre ve Stüssy’nin yer aldığı bu ekip kendi imzalarını attıkları Comme des Garçons ürünleriyle karşımıza gelecekler.
Koleksiyonda bir ürüne imzalarını kendi tasarım dillerini katarak atacak olan tasarımcılar Kawakubo’nun ürünü geliştirmesine bırakarak koleksiyonda yer alacaklar. Örneğin Gucci’nin ikonik kırmızı ve yeşil bandını Comme des Garçons alışveriş çantasına yerleştirmek ya da Burberry’nin tartan eşarbının farklı bir yorumu gibi...