Dinamik birliktelik: LEE X SOONTOBEANNOUNCED
LEE X SOONTOBEANNOUNCED, geçmişten bugüne ikonikleşen parçaların günümüz kodlarıyla birleştiği noktadan hem sokak hem de şık görünümlere sesleniyor.
Her vücut şekline uygun tasarımlar sunan Lee, modern çizgileriyle sokak modasına yeni bir soluk getiren Soontobeannounced ile 38 parçadan oluşan kapsül koleksiyona imza atıyor. Geçmişle bugünü bir araya getiren koleksiyon Lee'nin efsanevi "Carpenter" jean modelinden hoodie ve eşofman altlarına, tişörtlerden jean ceketlere günlük tarzın vazgeçilmezi olacak parçalarla karşımıza çıkıyor. Biz de Lee ve SOONTOBEANNOUNCED ile bir araya gelerek güncel kodlardan referansla geçmiş ve geleceğin sentezini sunan koleksiyonu mercek altına alıyoruz.
-Moda dünyasında her marka kendi tarzını ve kimliğini yaratıyor. Bu noktada iş birlikleri iki farklı altyapının ve anlayışın sentezlenmesine imkân veriyor. LEE X SOONTOBEANNOUNCED koleksiyonunu oluşturma yolculuğundaki çıkış noktanızı nasıl anlatırsınız?
LEE: Lee olarak yaklaşık 130 yıldır tüketicisinin yaşam hikayelerinden ilham alan yenilikleri, çok yönlü stili, üstün beden uyumu ile yeni nesillere ve gelecek efsanelere ilham veren bir markayız. Lee gibi köklü bir markayı yeni ve genç kuşağın tarzına uyum sağlayan, iddialı, tarzıyla dikkat çeken kişileri giydiren bir marka ile bir araya getirerek Türkiye pazarında farklı bir hedef kitleye tanıtmak istedik. Bu süreçte değerlendirdiğimiz birçok marka oldu ancak hem marka çizgisi hem de hedef kitleyi iyi analiz etmesi ve tekstil bilgisi sebebiyle SOONTOBEANNOUNCED öne çıktı ve ilk tercihimiz oldu.
STBA: Bu süreçte, denim deyince 130 yıllık köklü geçmişiyle ilk akla gelen markalardan Lee ile iletişime geçmek bizi çok heyecanlandırdı. Onların sahip olduğu marka mirasından faydalanmayı çok istedik. Çıkış noktamız ise Lee’nin ilk kurulduğundan beri popüler olan parçalarını SOONTOBEANNOUNCED perspektifiyle yeniden yorumlamak oldu. Lee’nin marka dokusunu korumakla ilgili hemfikir olduktan sonra geçmiş koleksiyonları incelemeye ve yeni tasarımlar için kafa yormaya başladık. Lee’nin efsane olmuş ürünlerine kendi dokunuşumuzu katarak, geçmişle günümüz modasını harmanlamış olduk. Bizim genç, özgür ve dinamik ruhumuz ile Lee’nin köklü mirasını birleştirerek ortaya böyle bir koleksiyon çıkardık.
- Güncel kodlarla birleşen çabasız şıklığa sahip, cool ve iddialı bir görünüm koleksiyonunun sunduğu güçlü anlatılardan. Koleksiyon parçalarının arkasındaki hikâye nedir?
LEE&STBA: Çıkış noktamız herkes tarafından beğenilen, ikonikleşmiş jeanlerle günümüz kodlarını birleştirmek ve buna uygun bir ürün seçkisi yaratmaktı. Koleksiyon Lee’nin köklü mirası ve SOONTOBEANNOUNCED’un güncel kodlarından referansla geçmiş ve geleceğin sentezi olarak tasarlandı. Yıllar boyu dokusunu kaybetmeden günümüze taşınan zamansız parçaları bugünün bakış açısıyla yeniden değerlendirip genç neslin sesi olmak ve dikkatini çekmek istedik.
-Koleksiyonda hangi trendler ön planda kullanıldı ya da koleksiyonla oluşturmak istediğiniz bir trend var mı?
LEE: Belirli bir trendi takip etmek yerine özellikle zamansız parçalar yaratmak istedik. Koleksiyondan alışveriş yapan herkesin gardırobunda senelerce giyebileceği, uzun ömürlü kıyafetler üretmeye çalıştık. Lee markası da böyle bir koleksiyonla hem köklü duruşu hem de sürdürülebilir giyimin arkasında durması sebebiyle çok uyuşuyordu.
STBA: Trendleri takip eden ve trendlere göre koleksiyon hazırlayan bir marka değiliz ancak oluşturduğumuz bu koleksiyonda günlük hayatta her zaman konfor sağlayacak, giyenlerin uzun yıllar sıkılmadan üzerinde taşıyabileceği parçalar oluşturmak istedik.
-LEE’nin köklü mirasını temsil eden ikonik denim parçaların SOONTOBEANNOUNCED’un genç ve yenilikçi formlarıyla harmanlandığını görüyoruz. Parçalarda ikonik ve yeni olan arasındaki etkileşimi nasıl yakaladınız?
LEE&STBA: Lee’nin geçmişten bugüne ikonikleşen tasarımlarını, SOONTOBEANNOUNCED’un sosyal mesajlar içeren, yenilikçi ve sınırlı sayıda çıkardığı kapsül koleksiyon yaklaşımıyla birleştirdik. Klasikleşmiş jean parçaları kendi dokusunu kaybetmeden güncelleyerek bugünün kodları ile sentezledik. Sokak giyiminde rahatlık arayanların vazgeçilmezi eşofman takımı ve tişörtlerde ise göz alıcı ve parlak renkler tercih ettik. İddialı, uzun yıllar giyilebilecek, yüksek kalite ürünlerle her yaşa ve stile hitap edebilecek zamansız bir koleksiyon yarattık.
- Sokak modası özgünlükleri ile sonsuz bir yol. Koleksiyonda sokak stiline hitap eden birçok parça görüyoruz. Tasarımlarınızı kurgularken yaratmak istediğiniz sokak stilinin ana hatları neler?
STBA: Koleksiyonu hazırlarken 2 farklı stil üzerinde durduk. Biri günlük hayatta kolaylıkla kombinleyebileceğiniz konforlu parçaları, diğeri ise akşam veya gece daha şık olabileceğiniz fitted görünümler sunan parçaları barındırıyor. Aslında her iki görünüm de gündüz ve geceye uyarlanabilecek şekilde tasarlandı. Koleksiyondaki parçalarla herkes kendi stiliyle örtüşen günlük ya da gece şıklığını yaratabilir.
-Koleksiyondaki favori parçalarınız hangileri?
LEE: Koleksiyondaki her parça çok ince detaylar düşünülerek oluşturuldu, hepsini çok beğeniyoruz ancak bir favorimiz var. Lee’nin varoluş hikayesini de oluşturan ve işçiler için özel olarak üretilen Carpenter kargo pantolon bizim için ayrı bir değer taşıyor.
STBA: Her bir parçaya çok emek verdik, hepsi favorimiz aslında ama bir tercih yapacak olursak bizim için özel olan hikayesinden dolayı denim ceket diyebiliriz. Lee’nin arşivini araştırmaya başladığımız ilk zamanlar, kreatif ekibimiz Londra’da tesadüfen girdiği bir vintage store’da 80’lerden kalma bir Lee denim ceket görüyor. Şu an koleksiyonda yer alan denim ceketimiz de bu Lee ceketten aldığımız ilhamla tasarlandı.
-Çoğu alan gibi moda dünyası da dijitalleşmenin sonsuz dünyasına entegre olabilmek ve adımlarını sosyal mecraları odağına alarak ilerletmek için girişimlerde bulunuyor. Bu iş birliği için nasıl bir sosyal medya stratejisi yarattınız?
LEE: Bizim için en önemli nokta içeriklerimizin doğal olması ve hedef kitlemizin motivasyonlarına dokunmasıydı. Bunun için çekimlerimizi de bu doğrultuda yaparak günümüz sokak modasındaki kreatif dünyada olması gereken kodları yakalamaya çalıştık. Medya planlamamızı hem hedeflediğimiz yeni kitlelere ulaşmak hem de markamız ile bu yeni kitlelerin bağ kurması adına etkileşimi ön plana çıkaracak şekilde hazırladık.
STBA: Lee’nin bahsettiği şekilde doğallıktan yanayız, koleksiyonun fotoğraf ve video çekimlerindeki gibi hayatın içinden ve dinamik olmaya özen gösteriyoruz. Bu heyecana bizimle ortak olan ve koleksiyonu giyen kişileri de sosyal medyada olabildiğince paylaşmaya çalışıyoruz. Orada sahip olduğumuz kitleyle kurduğumuz samimiyet bizim için çok değerli.