MODA

Bottega Veneta nerede?

Bottega Veneta’nın Instagram hesabına girip “Kullanıcı bulunamadı” uyarısıyla karşılaştıysanız endişelenmeyin. Düşündüğünüz gibi engellenmediniz.
clothing apparel person human sleeve coat long sleeve overcoat sunglasses accessories

Bottega Veneta’nın Instagram hesabına girip “Kullanıcı bulunamadı” uyarısıyla karşılaştıysanız endişelenmeyin. Düşündüğünüz gibi engellenmediniz. İngiliz tasarımcı Daniel Lee’nin kreatif direktörlüğündeki İtalyan modaevi başta Instagram olmak üzere Facebook ve Twitter hesaplarını sildi ve deyim yerindeyse sosyal medyada sırra kadem bastı. Bu radikal hareket markanın geçtiğimiz Aralık ayında Londra’da duyurduğu ve sadece tanınan seçkin bir grup ünlünün davet edildiği “Salon 01 London” adındaki özel bir sunumun ardından geldi. Lee bu sunuma dair her türlü sosyal medya paylaşımını yasaklayarak bundan sonrası için çevrimdışı olabileceğinin sinyallerini vermişti. Fakat çevrimdışı olmanın tüm sosyal medya hesaplarını silmeye kadar uzanacağını hiçbirimiz tahmin edemezdik.

2019’un Ekim ayında Kering Grubu bünyesindeki Bottega Veneta’daki kreatif direktörlük görevine başlayan 34 yaşındaki Lee, arzu nesnesine dönüşen tasarımlarıyla son yılın en popüler tasarımcılarından biri olsa da yakın çevresinde popülerliğe ve sosyal medyaya karşı mesafeli tavrıyla biliniyor. Birçok kreatif direktörün aksine Lee’nin sosyal medyada hiçbir hesabı yok. Nadiren verdiği röportajlarda bu konuya “Bottega sofistike zarafetten bahseden bir marka. Neredeyse sessiz olmakla ilgili. Onca gürültünün arasında sessizliği temsil ediyor. Benim için hayat gerçekten anı yaşamak demek. Sosyal medyam bu yüzden yok. Cep telefonumu olabildiğince az kullanmaya çalışıyorum. Yüzde yüz insan etkileşimini tercih ediyorum” sözleriyle açıklık getiriyor.

Lee var olsun veya olmasın, sosyal medya günümüzde moda markaları tarafından hem tüketiciyle doğrudan iletişim hem de gelir getiren reklamcılık ve pazarlama faaliyetleri için önemli bir kanal. Bu da özellikle pandemi sırasında, ne kadar süreceği bilinmeyen bu sosyal medya detoksunu oldukça şaşırtıcı kılıyor. Markadan bu durum ile ilgili henüz resmi bir açıklama gelmedi. Belirsiz olan bu süreç içerisinde Bottega Veneta’nın kendi hesapları olmasa da Influencer’lar ve diğer sosyal medya kanalları ile pazarlama anlaşmaları yapıp yapmayacağı da net değil. Neticede sosyal medyada trend ürünlerini sık sık Hailey Bieber, Leonie Hanne, Rosie Huntington-Whiteley ve daha birçok It-girl’ün üzerinde görmeye alışık olduğumuz bir moda markası Bottega Veneta.

Sonuç olarak sosyal medyada olmamak lüksün yeni tanımlarından biri olabilir mi, şimdilik bilmiyoruz ama Bottega Veneta’nın bu kararıyla moda tarihine geçtiği ve yakın gelecekte yeni bir akım başlatacağı kesin.

Tags

Tavsiye edilen içerikler