Sosyal izolasyona özel logolar
COVID-19 salgınına karşı önlem amaçlı başlatılan #EvdeLal kampanyası tüm dünyanın gündeminde. Hayatımıza sağlıklı bir şekilde devam edebilmek için global olarak hepimizin üstüne düşeni yapması ve bir süre sosyal izolasyonumuzu gerçekleştirmemiz gerekiyor. Artık birçoğumuz evde spor yapıyor, “home office çalışıyor hatta evden alışverişimizi yapıyoruz. Bu farkındalığı yaratmak için herkes gibi markalar da “sosyal izolasyon” gündemine dahil oldu.
Burger King Fransa “Home of the Whopper” sloganının “of the Whopper” kısmının üstünü çizerek başına “Stay” ekleyip sloganını “Stay Home” (#evdekal) olarak değiştirdi.
Audi Türkiye logosunda ki birbirine geçmiş halkaları ayırıp, “Evimizden çıkmayalım, mesafeyi koruyalım, sağlıklı kalalım, birbirimize destek olalım.” mesajını yayınladı.
Coco Cola logosunda ki harfleri birbirinden uzaklaştırıp “Ayrı kalmak, birlik olmanın en iyi yoludur.” mesajıyla New York Times Meydanı’na pano yerleştirdi.
Fast food sektörünün en önemli markalarından olan McDonald’s “M” harfini ortadan ikiye ayırarak “Hep birlikte olabilmek için bir süreliğine ayrıldık.” dedi.
IKEA İsrail ise evde kalmanın önemini kullanma kılavuzu eşliğinde “Yalnızca evde kalmak, gerçekten karmaşık değil.” diyerek yayınladı.
Markalar insanları evde kalmak için bilinçlendirirken Slovenya’lı bir grafik tasarımcısı olan Jure Tovrljan’da yaratıcı çalışmalarıyla insanları gülümsetti. Ünlü markaların logolarda birtakım değişiklikler yapan sanatçı COVID-19 hakkında farkındalık yaratmak istedi.