Pinterest'ın yeni kararı
Sosyal paylaşım sitesi olan Pinterest, yaptığı açıklamada reklam politikasında değişikliğe gittiğini duyurarak, 'kilo verme yöntemleri ve görüntüleri olan tüm reklamları' kaldırma kararı aldığını bildirdi. Şirket bu kararı blog yazısında, pandemi sırasında gençlerde yeme bozuklukları ve sağlıksız beslenme alışkanlıklarında artış olduğunu gösteren Ulusal Yeme Bozuklukları Derneği’nin (NEDA) rehberliğinde geliştirdiğini söyledi.
Pinterest'in üst düzey yetkililerinden olan Sarah Bromma, bir süre önce yaptığı açıklamada, "Pinterest, kullanıcılarının duygusal ve zihinsel sağlıklarını korumak için çalışıyor ve beden olumlamayı destekleyerek, kötü beslenme alışkanlıklarına karşı duruşunu koruyor" demişti. Küresel olarak kullanıcılarının yüzde 60'ından fazlasının kadın olduğu Pinterest, 2015 yılından beri yeme bozukluklarıyla ilgili içerikleri platformdan kaldırıyor. Geçen yıllarda da Instagram, kilo vermeye dönük reklamların ve belirli türdeki estetik ameliyatların 18 yaşın altındaki kullanıcılar tarafından görülmesini engellemişti.