Houra Siena Nezhad ile markaları büyütmenin yolları
Plan2H'nin kurucusu Houra Siena Nezhad ile Türk markalarını yurt dışına nasıl taşıyacağımızdan bahsediyoruz.
Amacının, Türk moda tasarımcılarının yabancı markalar için kıyafet üretmekten ziyade bütün dünyada nasıl büyüyebileceklerini göstermek olduğunu söyleyen Plan2H'nin kurucusu Houra Siena Nezhad ile yerli markaların yurt dışında nasıl büyüyeceği üzerine konuşuyoruz. Nezhad ayrıca başarısının sırrından da söz ediyor.
Moda endüstrisinde iş geliştirme çalışmalarına nasıl başladınız?
Aktif olmak ve moda endüstrisinde olmak her zaman en büyük tutkumdu ve Türkiye'nin işimi geliştirmek için iyi bir yer olduğunu düşünüyorum çünkü burada çalışan birçok moda üreticisi var. Amacım, Türk moda tasarımcılarının yabancı markalar için kıyafet üretmekten öte dünyada nasıl büyüyebileceklerini, işlerini Türkiye dışında nasıl büyütebileceklerini ve ulusal bir işletmeye dönüştürebileceklerini göstermek.
Ortadoğu'ya özel olarak Türkiye'ye odaklanmanızın sebebi nedir?
Ben Orta Doğuluyum, buradaki sorunları ve ihtiyaçları biliyorum ve beni tanıyanlar da bilirler ki Türkiye'ye olan sevgim çok büyük. Markaları ve özel olarak üretim yapan firmaları görmek istiyorum, Ortadoğu ile Avrupa arasında köprü olmak sanırım en sevdiğim şey.
Batı'da bir marka olarak büyümenin en iyi yolu nedir?
Avrupa'da PR ve Pazarlamayı doğru yapmak, özellikle Moda Haftası'nda aktif olmak ve ünlülerle çalışmak, Avrupa'da net bir çalışma yolu ile sunulmak çok önemli ama en önemli kısmı Mağazada ve İnternette satışa sunulmak.
Plan2h'i kurdunuz ve birçok ülkede faaliyet gösteriyorsunuz, markalara ve insanlara hizmetiniz nedir?
Influencer Pazarlama, Marka ve İş Geliştirme ve Kişisel Markalaşma alanlarında faaliyet gösterdiğimiz farklı türde hizmetler sunuyoruz. Markalara pazarlamada büyümenin yanı sıra Avrupa - ABD ve Kanada'da satış noktaları sunuyoruz . Son zamanlarda Dubai'de yeni bir ofis kurduk. Markalarımız ayrıca podyumlara ve kampanya yönetimlerine sahip olur. Benim şirketimde ne olmak istersen olabilirsin.
Venedik Festivali 2022'de bir Türk markasını Film Festivali'nin kırmızı halısında sundunuz, nasıldı?
Doğru, markanın adı Heva idi, Türkiye'deki tüm markalarıma her zaman söylüyorum, Orta Doğu'da satış yapabilmek için Avrupa'da olmamız gerekiyor, bu gerçeği anlayan çok az marka var. Heva, vizyonu olan harika bir marka ve tasarımlarını İtalyan ve Ukraynalı ünlülerle Kırmızı Halı'da sunmalarına yardımcı olduk. Büyülenmiş hissettim ve onlar kırmızı halıya çıktıklarında gözlerim doldu, Türkiye adına gurur duydum. Türkiye için bir şeyler yaptığımı hissettim. Keşke daha fazla marka için yapabilsem.
İşinizdeki başarınızın temel nedeni nedir?
Her şeyin mümkün olduğuna inanarak çok çalışmak. Kendi kendini yetiştirmiş bir iş kadınıyım ve çok normal bir aileden geliyorum, günümüz dünyasında değerler konusunda ulaşılan ortama rağmen, başarılı olmaya değer veriyorum. Hiç param olmasa ve dünyada bana yardım edecek kimse olmasa bile asla durmadım. Ama çok çalıştım, bunu mümkün kıldım. Günde 18 saat çalıştım, hala çalışıyorum. Ve şimdi sahip olduklarımı oluşturmak için 5 yıl boyunca tüm hafta sonları. Ayrıca her zaman işin tüm yönlerine odaklandığımı düşünüyorum, bu nedenle markalarımın ihtiyacı olan PR , Pazarlama ve her şeyden önce Kanada ve Avrupa'da Satış'ı sağladım. Gurur duyduğum şey bu.