HOMMES

Marka danışmanı: Mehmet Ali Gül

Marketing dünyasında markaların büyümesindeki farklı yanları Mehmet Ali Gül ile  konuşuyoruz.

coat handbag bag jacket finger person purse man adult male

Marketing dünyası eski sınırlı anlamından sıyrılıp dijitalleşme ile birlikte sürekli gelişen ve yeniliklerle tanımlanan aşamalar kaydediyor. Sen nereden sesleniyorsun bu dünyaya, daha yakından tanıyabilir miyiz?

Teknolojinin hızı ile birlikte bütün çalışma alanları hızlı bir şekilde değişiyor. İnsanların davranış şekilleri, alışveriş motivasyonları, yaşam biçimleri elbette bu değişimle birlikte farklı bir eksene kaymakta, aynı şekilde işletmelerin de iletişim dilleri, pazarlama stratejileri bu eksende değişmekte. Dijitalleşme ile birlikte yeni ve bir o kadar da etkili bir marketing dünyasının içinde bulduk kendimizi. Hem tüketici olarak bizler hem de marka yaratıcıları olarak firmalar bahsedilen bu yeni dünyayı yaşıyoruz.

En genel şekliyle, dijital kanalları kullanarak gerçekleştirilen ve tüm pazarlama uygulamalarını dijital ortamda gerçekleştiren pazarlama yöntemi olarak tanımlanabilecek dijital pazarlama ya da sık kullanım biçimiyle dijital marketing işletmelere diğer pazarlama yöntemleri ile karşılaştırıldığında çok büyük avantajlar sağlıyor. Bu bir gerçek. Ben de bu yeni marketing dünyasında özellikle dijitalleşme kanallarından en önemlilerinden olan sosyal medya aracılığıyla, dünya markaları ile Türkiye arasında bağlantı kuruyor, dijital işbirlikleri yaratıyor, markalaşma süreçlerinde dijital danışmanlık sağlıyorum. Bir yandan kendi sosyal medya hesaplarımı da aktif kullanmaya çalışıyorum tabi.

Sektörel etkinizin yanında sosyal medyada da güçlü ve etkili bir profil sunuyorsun. İki tarafın birbirini beslediğini düşünüyor musun, nasıl kuruyorsun bu bağlantıyı?

Tabii ki hem sektörel konumum hem sosyal medyayı kullanma biçimim birbirini besleyen unsurlar. Aslında hepsi bir bütün. Bir yandan dijital dünyada Türk markalarının dünyada da tanınmasını sağlamaya çalışıyor, dünya markalarının da Türkiye’deki isimlerle birleşmesini sağlıyorum. Buna çaba harcarken de sosyal medya aracılığıyla oluşan networkumun katkısı büyük.   

Sektörün ve yapılan işlerin ileriye dönük gelişimlerini ön görebiliyor musun?

Şöyle ki; İnternet sağlayıcılı ya da internet tabanlı teknolojiyi kullanan dijital marketing, tüketicilerin aktif katılımını gerektiren bir strateji. Dolayısıyla işletmelerin müşterilerinin geri bildirimlerini, yorumlarını ve önerilerini almasını ve müşteri ihtiyaçlarının daha proaktif bir şekilde ele alınabilmesi için ürün ve hizmetlerini geliştirmesini sağlıyor.  Çok kısa sürede çok etkili geri bildirimler alındığı ve daha da önemlisi direk hedef kitle çalışmalarını çok daha kolay bir şekilde yaptığımız için yapılan işleri zaten anlık olarak ileriye dönük tahmin edebiliyorsunuz.

Sektörel anlamda bakıldığında şu anda kullanılan teknolojinin daha ötesini görüyoruz. Dünyada yaşanılan bazı gerçekler var. Konuştuğumuz şeyler sanal gerçeklik, arttırılmış gerçeklik, yapay zeka gibi kavramlar. Bu kavramların dijital pazarlamada çok daha büyük devrimler gerçekleştireceği çok açık. İşletmeler zaten bunun hazırlığı içindeler. Hem işletmelere hem de kişilere yönelik faydalarının artacağı kesin!

pants handbag bag shoe purse person man adult male jeans
cup flooring floor sitting person couch furniture wristwatch handbag wood
finger person hand man adult male wristwatch cup restaurant coffee cup

Tavsiye edilen içerikler