DRB nedir? Goodness Company anlatıyor
Daily Ritual Bars (DRB) ya da Günlük Ritüel Barlar’ı son dönemlerde tüm dünyada yaygınlaşan bir besin destek türü. Çoğunlukla sirkadiyen diyete ya da aralıklı oruca destek olmak için yaratılmış, Sirkadiyen Ritme göre hazırlanmış olan, Günlük Ritüel Barlar’ın ülkemizdeki önemli ve eğlenceli temsilcisi Goodness Company ile markanın kuruluşu, yolculuğu ve amacı üzerine oldukça besleyici bir söyleşi gerçekleştirdik.
Goodness Co. nasıl doğdu? Markayı kurarken amacınız neydi?
Goodness Company'yi, uzun yıllardır dijital pazarlama ve PR alanlarında çalışmakta olan üç kadın olarak kurduk. Yıllarca farklı sektörlerden birçok kurumsal ve çok uluslu markaya hizmet vermiş olan bizler, 'işini çok iyi yapmak, kendini, vücudunu iyi şeylerle beslemek, iyi bir anne olmak, iyi bir partner olmak, günlük hırsların içinde iyi kalbi kaybetmemek, hayatta iyi amaçlara sahip olmak, olan bitene iyi gözlerle bakmak' gibi değerlere hep sahip olduğumuzdan, aynı yaklaşımla, yani hayatlarımıza daha fazla 'iyi' katmak isteğiyle, Goodness Co. olarak yola çıktık...
Goodness Co.'nun ilk ürün grubu olan, Sirkadiyen Ritme göre beslenme biçimini temel alan Daily Ritual Bars ile maceramız başladı. Kendi ihtiyaçlarımızdan yola çıkıp; hayatı bizim gibi yoğun yaşayan ama diğer taraftan da kendine dikkat edip sağlığına önem veren, vücudunun geleceğine yatırım yapmaya çalışanlara, neyin iyi gelebileceğine yoğunlaşarak harekete geçtik.
Öyle bir beslenme sistemi olmalıydı ki; sadece midemizi şişirmektense gerçekten hücrelerimizi beslesin, kaliteli enerji kaynağı olsun, lezzetini birçok paketli üründe olduğu gibi bazen zaman ne olduğunu dahi bilmediğimiz içeriklerden ya da işlenmiş ürünlerden değil gerçek besinlerden alsın, vücudun gün boyu zamana göre değişen farklı işlevleri gibi, zamana göre değişen farklı besinleri buluştursun, vitamin ve takviyeleri de içersin, fayda deposu olsun. Diğer yandan da çantada her yere yanımızda taşınabilecek pratiklikte paketlensin... Hayal ettik ve gerisi geldi. Günlük ritüel halini alabilecek bu seriyi en içimize sinen şekilde yarattık.
Güçlü bir kadın şirketi olmak nasıl bir duygu?
Biz zaten uzun süredir birlikte çalışıyoruz. Beraber çok iyi projeler yönettik, çok başarılı işler yaptık ve birbirimizden aldığımız güçle bu yeni iştiraki başlattık. Gördük ki başarmamız tesadüf değil; işin kalitesini her şeyin önünde tutmamız, her adımı titizlikle hayata koymamız, detaycı fakat hızlı olmamızın yanı sıra, çekirdek ama yetenekleri birbirini tamamlayan bir takım olmamız, bizi sürekli daha iyiye doğru motive ediyor.
Sirkadiyen diyet temelli barlarınız her saate uygun tasarlanmış. Bunlar üzerinde uzun Ar-Ge çalışması yapılmışa benziyor. Detay verir misiniz?
Barların ön çalışması 8 ay sürdü. Reçetelerin çıkmasında, Türkiye’de “sirkadiyen beslenme” disiplininin öncülerinden bir hekim ile birlikte çalıştık. Ekipte ayrıca, özellikle bar üretimi konusunda yurt içinde ve yurt dışında fazla sayıda ürün geliştirmede ve üretiminde çalışmış bir uzman ekip ile gıda mevzuatları konusunda uzman ve danışmanlık hizmeti sunan, Sağlık Bakanlığı ile sürekli çalışmakta olan bir kimya mühendisi ve takımı da yer aldı.
Ürünler defalarca kullanıcı testine girdi. Farklı beslenme alışkanlıkları ve yaşam tarzları olan, farklı vücut yapılarına sahip gruplara, ürünler günlerce denetilerek tüm bulgular tutuldu. Tüm günün bu seriyle ya da çeşitli beslenme şekilleriyle birleştirerek geçirilmesi deneyimlendi. Yani sadece barları, başta su olmak üzere bol sıvıyla birlikte tüketmek; işlenmiş gıda, koruyucu-katkı, basit karbonhidrat ve doymamış yağ içermeyen, yağsız/az yağlı hafif çorbalarla birlikte tüketmek; sadece haşlanmış sebzeler ile tüketmek gibi versiyonlar denendi. Kullanıcı beklentileri ve yorumları dikkate alındı, kilo kaybı gibi reel sonuçlar gözlemlendi. Zorlu ancak bebeğinizin gelişimini izlemeniz kadar da öğretici ve keyifli bir süreçti.
Sitenizde “iyi” kelimesine vurgu yapıyorsunuz. Bu kadar basit ama güçlü bir kelime sizi nasıl şekillendiriyor?
Her şey “iyi” olabilmekten doğdu. Fikir, uzak-yakın çevremiz için sık sık dilediğimiz ve gerçekleşmesine çaba gösterdiğimiz “iyi”yi, belki de çoğu zaman sesine kulak vermeyi atladığımız “kendimiz” için de seçmemiz gerektiği, kendimize iyilik yaparak esasında hayatımızda birçok şeyi değiştirebileceğimiz gerçeğinden beslendi.
Özellikle de matlaşan umutların, umarız ki güçlenerek, canlandığı; değerlerin yeniden ya da daha fazla farkına varıldığı; iyi beslenmenin öneminin çokça konuşulmaya başlandığı bir dönemde, bu kelimenin daha fazla insan tarafından içselleştirilmiş ve hak ettiği anlama kavuşmuş olduğunu düşünüyor, diliyoruz.
Ürünler ve içerikleri, ötesinde felsefesi, sanırız herkese güzel geçti. Tamamı organik olan oldukça fazla beğeni ve güzel yorum aldık. Ürünleri deneyimleyenlerin sosyal medya paylaşımları bizi mutlu ediyor.
Piyasada çok fazla besin destek barı markası var. Sizi ayıran temel özellik nedir?
Daily Ritual Bars’ın en ayrıştırıcı özelliği, günün saatlerine göre vücudun değişen ihtiyaçlarından ilhamla tasarlanmış, saatli barlar olması. İlki sabah 08.00’de, sonuncusu akşam 19.00’da olmak üzere, tüm günü kapsayan bir seri. İçlerinde çeşitli vitaminler, mineraller, süper besinler ve birbiriyle tüketildiğinde etkileri artan içerikler var. 1 barda ortalama 12 adet malzeme yer alıyor. Hepsi tamamen doğal, glütensiz, katkısız, çiğ, 2 tanesi dışında vegan (birinde sade yağ olan “ghee” bulunuyor, diğeri ise bitter çikolata içerdiğinden vejetaryen). 1 günlük beslenmeyi saatlere göre destekleyen başka bir seri henüz mevcut değil.
Yanı sıra bir barda ilk kez kullanılmış birçok içerik barındırıyor; spirulina gibi değerli bir bitkisel protein kaynağı, valerian root (kedi otu kökü), ghee, alıç meyvesi gibi hedefe yönelik içerikleri de ilk buluşturan Daily Ritual Bars oldu…
Daily Ritual Bars isimleriniz oldukça eğlenceli. Hikayesi var mıdır?
Ekibimiz yıllardır iletişim dünyasında olduğu için reflekslerimiz kreatif olmayan, düz, standart olan şeylerden keyif almamak üzerine gelişti :) Bu nedenle ürünlerin isimlerini koyma süreci bizim için ayrıca heyecan vericiydi. Hikâyenin özeti, aylarca, güzel enerjinin, heyecanın eksik olmadığı, öğretici ve yoğun bir düşünme, araştırma ve yaratım süreci. Ürün isimleri de bu güzel hikâyenin, güzel meyveleri.
08.00 Good Morning Darling – Good Start
10.00 Time to Focus – Hocus Focus
12.00 Mid-day Fuel – Pump It Up
14.00 Sweet Break – Happy Hour
16.00 Party Inside – Spinning Wheels
17.00 Protein Love – Love Protein
19.00 Size Don’t Matter – OK Till Morning
Aralıklı oruç gibi birçok diyetin destekçisi olarak kullanabiliyoruz. Değil mi?
Evet. DRB, Aralıklı Oruç (IF) ve Eliminasyon diyetlerinin iyi bir destekçisi. 7 barın toplamı 1000 kalori altında; ilk ve son bar saatleri, aralıklı oruç metoduyla uyum gösteriyor; hayvansal gıda, glüten, doğal olmayan şeker gibi ürünlere uzak kalınmasını gerektiren eliminasyon diyeti için de uygun bir destek sunuyor.
Goodness Co. Daily Ritual Bars için yakın gelecek planları var mı?
Goodness Company, sadece bir bar markası olarak doğmadı. Daily Ritual Bars, ilk ürün serisi. Devamındaki ürünler, yine her şeyin önce “kendine iyilik yapmakla” başlayacağının bilincinde olanların hayatlarına, iyi dokunuşlar sağlayacak özelliklerde tasarlanıyor. Yoldaki yenilik yine, bugünü yakalayan değil yarını öngörmeyi ve iyileştirmeyi amaçlayan bir bakışla, farklı bir ilk olma özelliği taşıyor. Mevcut bir beklentiyi karşılayacağını, mevcut olmayan bir yeri dolduracağını düşünüyoruz. Yeni yılda, marka ailesine katılmış olması hedefleniyor.
Size nerelerden ulaşabiliriz?
DRB şu anda sadece kendi web sitesi www.goodness-company.com’de satışta. Ağustos ayının başından itibaren, birkaç seçkin noktada daha yerini alacak. Bunlar da yine, web sitesi ve Instagram hesabı @goodnessco üzerinden duyurulacak.