Be Well

Sosyal medya akışımız beslenme alışkanlığımızı değiştiriyor mu?

Hepimizin hayatında önemli bir yere sahip olan sosyal medyanın beslenme alışkanlıklarımızı nasıl etkilediğini hiç düşündünüz mü?
person human electronics mobile phone cell phone phone

Şayet herhangi bir sosyal medya platformunu kullanıyorsanız, durmaksızın karşınıza çıkan yiyecek içeriklerinden haberdarsınızdır. Peki sanatsal bir bakış açısıyla, özene bezene çekilen yiyecek videolarının ya da fotoğraflarının, beslenme alışkanlıklarınızı değiştirebileceğini biliyor musunuz? Yiyeceklerin sosyal medya ile ilişkisi yadsınamaz. Pizza, sushi, kahve gibi rutin hayatta sıklıkla tüketilen birçok yiyeceğin Instagram evreninde kendisine oldukça geniş bir yer bulduğu da gerçek. Dahası, Pinterest’te 1.7 milyardan fazla tarif yer alıyor, Facebook’ta ise yiyecek odaklı sayfaların sayısı her geçen gün artıyor ve takipçi sayıları ise hızla yükselerek 3,5 milyon gibi önemli sayıya ulaşıyor. Hal böyle olunca yiyecek ya da yemek tarifleriyle ilgili video ve fotoğrafları görmeden herhangi bir sosyal medya hesabında dolaşmak imkansızlaşıyor. Elbette bu içeriklere maruz kalmak, yeme alışkanlıklarımızı da etkiliyor. Haberler hem iyi hem de kötü taraftan. Nasıl mı?

Kötü : Yiyecekler aracılığı ile verilen mesajlar, bazı olumsuz düşünceleri ve davranışları tetikleyebiliyor.

Pittsburgh Üniversitesi Tıp Fakültesi tarafından, sosyal medyada uzun vakitler harcayan bir grup üzerinde yapılan bir çalışmada, katılımcıların yemek yeme ve kilo alma ile ilgili sorunlarının daha az zaman harcayanlara oranla 2 kat fazla olduğu sonucuna ulaşılmış. Bu çalışma, yiyecek içeriklerini takip etmenin ani ve aşırı açlığa yol açan davranışsal ve fizyolojik tepkileri tetikleyebildiğini gösteren diğer çalışmalarla uygunluk gösteriyor. Sağlıksız beslenme alışkanlığı kazandıran bu davranışın, kilo alımına katkı sağlaması ise kaçınılmaz oluyor.

Herhangi bir restorana ya da cafeye gittiğinizde sipariş verirken önceliğiniz ne oluyor? Yanıtınız sağlıklı ve keyif veren yiyecekleri tercih etmek ise herhangi bir problem yoktur. Ancak sipariş ettiğiniz yiyeceğin Instagram’da nasıl görüneceği konusunda bir endişeye kapılıyorsanız yeme alışkanlıklarınızı bilerek ve isteyerek değiştiriyorsunuz demektir. Göze hoş gelen, bol kalorili ve fotoğraf çekerken soğumuş bir yiyecek sizi mutlu etmemeli. Önceliğiniz kesinlikle sağlıklı ve yemekten keyif aldığınız yiyecekler olmalı.

İyi : Profesyonelleri takip etmek, beslenme alışkanlıklarını olumlu yönde etkileyebilir.

Her ne kadar sosyal medya hesapları özenerek çekilmiş, cezbedici yiyecek fotoğraflarıyla dolup taşsa da orada nitelikli beslenme uzmanlarının, şeflerin ve sağlıklı yaşam markalarının olduğunu unutmamalı. Şayet sosyal medya akışınızda sizi daha iyi beslenmeye yönlendiren hesapların yer almasına izin verirseniz, profesyonellerin tavsiyelerine en kestirme yoldan ulaşabilir ve beslenme alışkanlıklarınızı olumlu yönde optimize edebilirsiniz.

Sosyal medya, sağlıklı beslenme tavsiyelerine hızlı ve kolay erişim konusunda yardımcı olmanın yanı sıra, gıda ufkumuzu kültürel anlamda da genişletiyor. Bloglar ve sosyal medya hesapları, bizi daha önce hiç görmediğimiz mutfaklarla buluşturuyor.

Sonuç olarak sosyal medya, yiyeceklerle ilgili bazı olumsuz düşüncelere ve davranışlara yol açsa da sağlıklı beslenme konusunda teşvik edici rol de üstlenebiliyor. Dolayısıyla sosyal medyadan fayda sağlamak, takip ettiğimiz içerik ve hesaplarla doğru orantılı hale geliyor.

Tags

Tavsiye edilen içerikler