MODA

Sanayi 313'ün dünya çıkartması

dünyanın dört bir yanında ve en iyi portallarda yer alan Sanayi 313 aksesuarlarının yaratıcısı Serena Uziyel ile çok özel.

Sanayi 313’ün marka direktörü ve tasarımcısı Serena Uziyel’in tasarım macerası New York Parsons School of Design’da öğrencilik zamanlarında başlamış. Özgeçmişinde Calvin Klein, Donna Karan, Moschino, Alberta Ferretti ve Devi Kroell gibi dünya devleri bulunan Uziyel, Londra’da Central Saint Martins’de, Floransa’da Accademia Riaci’de ve Milano’da Arsutoria’da ayakkabı tasarımı üzerine eğitim almış. Zara Basic’de ayakkabı tasarımcısı olarak iş hayatına devam ederken, Sanayi 313’ün kurucularından Enis ve Amir Karavil ile yolu kesişmiş ve burada satışa sunulmak üzere Atelier 313 adlı ayakkabı ve çanta koleksiyonunu hazırlamaya başlamış. 

 

Serena Uziyel.JPG

 

Tasarımlarınızın çıkış noktası nedir? 

“Tasarımlarımı, etrafımda bulamadığım ve olmasını istediğim parçaları düşünerek hayata geçiriyorum. Yarattığımız koleksiyonları, mevsim değiştiren birer karakter olarak yorumluyoruz. Farklı materyallerin yarattığı kontrast, zarifliği ile bütün koleksiyona hükmediyor. Erkeksi bir tavırdan söz etmek mümkün, kadınsılığın ise detaylarda ortaya çıktığını söyleyebiliriz.” 

Tasarımlarınızın tüm dünyayı gezdiğini ve prestijli alışveriş sitelerinde yer aldığını biliyoruz. Size göre Sanayi 313 kurulduğundan bugüne nasıl bir gelişim geçirdi?

“2016-17 Sonbahar-Kış koleksiyonuyla 18 farklı noktada satış yaptık. Şu anda, 2017 İlkbahar-Yaz koleksiyonu için 50’ye yakın mağazada satışa hazırlanıyoruz. Dünyanın dört bir yanındaki en iyi alışveriş noktalarında Sanayi 313 ayakkabı ve çanta koleksiyonunu sunmak için büyük hazırlıklar içindeyiz; Amerika, İspanya, Singapur, Dubai, Katar, Japonya, İngiltere, Moskova, Kiev... Net-a-Porter, Matches Fashion, Mytheresa, Moda Operandi, Bergdorf Goodman, Neiman Marcus, Blue Bird, Alex Eagle, Louisa Via Roma, Shoe Level District, Tsum Moscow...”

“Yarattığınız tasarım yüzyıllara dayanan bir kültürün içinden çıktıysa, yabancılar için daha ilgi çekici oluyor”
1 / 3

Gerçekten uzun bir listeden bahsediyorsunuz. Türkiye sınırları dışında bu kadar yaygınlaşma hedefiniz var mıydı, yoksa biraz sürpriz mi oldu?

“Sanayi 313 ayakkabı ve çanta koleksiyonunu ilk kez kendi mağazamızda satışa sunduğumuzda açıkçası dünyada 50 farklı noktaya ulaşacağını ve satılacağını beklemiyorduk. Her koleksiyon çok büyük bir organizasyon ve emekle ortaya çıkıyor, bu emeklerin karşılığını almak ve bizim gibi yeni bir markaya dünyanın dört bir yanından insanların ilgi duyması, destek vermesi çok güzel ve ilham verici.”

Yurtdışında Türk markalarına karşı algı nasıl? Farklı bir durum veya tepkiyle karşılaştınız mı?

“Yurtdışında ne yarattığınıza bakıyorlar. Bir de yarattığınız tasarım yüzyıllara dayanan bir kültürün içinden çıktıysa, onlar için daha ilgi çekici oluyor.”

 

Tavsiye edilen içerikler