Jacquemus'den çevrimiçi eğitim
Mikrobiyolojik bir canlı olmasına rağmen günümüz kuşağının yeni trend belirleyicisi COVID-19 virüsü, dünya genelinde binlerce kepenki indirtmiş ve birçoğumuza tıbbi maskeleri göz altı hizasına çektirmiş bulunmakta. Ancak gelen son bildirimlere göre, Institut Français de la Mode (Fransız Moda Enstitüsü) çevrimiçi ders programını deklare ederek kapılarını aralamış, sanal öğrencileriyle ders zilini çalmaya hazırlanıyor! Üstelik öğretmenlerinden biri de sevgili Fransız kreatif direktör Simon Porte Jacquemus.
Malum o ki, bir süredir Fransa’da ve birçok ülkede okullar kapalı. Böylelikle “Modayı Anlamak: İşletmeden Kültüre” başlıklı bir ders serisi hazırlayan Fransız Moda Enstitüsü, ücretsiz bir sunum hazırlayarak uluslararası birçok kitleye hitap etmeye hazırlanıyor. Ders seçkisinin amacı modaya farklı yaklaşımlar sunarak, modanın yaratıcı segmentlerini kavrayabilmek, aynı zamanda da endüstriyel bir sektör olarak işleyişini anlayabilmek üzere belirlenmiş. FutureLearn platformu üzerinden yayınlanacak olan serinin dili İngilizce olacak ve birçok farklı dilde de altyazı seçenekleriyle sunulacak. Fransız Moda Okulu’ndan birçok yerel profesör ve akademisyen, modanın tarihi, sosyolojik, kültürel ve estetik kırılmalarına farklı perspektifler geliştirerek dersleri paylaşıma açacak.
Fransız Moda Okulu ders seçkisini güncel dinamiklere yakın tutmak amacıyla da, günümüzün önemli iş liderleri ve moda tasarımcılarının analizlerine, sorunlara farklı uzmanlıklar geliştiren kişilerin video referanslarını da sunuyor. Listede yer alanlar: Francesca Bellettini (CEO, Saint Laurent), Guillaume de Seynes (Yatırımlar Genel Müdürü, Hermès International), Bruno Pavlovsky (Moda Faaliyetleri Başkanı, Chanel), Sidney Toledano (Başkan ve CEO, LVMH Moda Grubu), Christelle Kocher (Kurucu ve Tasarımcı, Koché) ve Simon Porte Jacquemus (Kurucu ve Tasarımcı, Jacquemus) ve tasarımcı Sir Paul Smith.