Moda sektöründen Dünya Günü’ne destek
Hem bireysel hem de toplumsal olarak çevreyle olan ilişkilerimizi iyice gözden geçirdiğimiz günler yaşıyoruz ve aslında üzerine daha da çok düşmemiz gerekiyor. Gezegenimizin karşılaştığı çevresel tehditlere dikkat çekmek amacıyla düzenlenen Dünya Günü ise bu sene hiç olmadığı kadar önemli belki de. 2020’yle birlikte 50. yılını kutlayan Dünya Günü (Earth Day) özellikle moda sektöründe ayrı bir yere sahip. Pek çok marka, sürdürülebilir düzenlemelerden geri dönüştürülmüş malzemelerin kullanılmasına kadar, Dünya Günü'ne yakışır girişimlerde bulunuyor.
Ralph Lauren
Ralph Lauren, çevreyi koruma adına verdiği sözün arkasında durarak doğa dostu bir materyal olma özelliğini taşıyan Ralph Lauren Earth Polo'yu sunuyor. Geri dönüştürülmüş plastikten üretilmesiyle birlikte, 170 milyon plastik şişeyi 2025 yılına kadar okyanuslardan temizleyeceğinin de sözünü veriyor.
KITX
Şeffaflığı ve sürdürülebilirliğe olan bağlılığıyla bilinen Avustralya asıllı KITX, Dünya Günü için Activism Tee isimli koleksiyonundan elde edilen gelirin bir kısmını karbon nötr bir çevre sağlayabilmek adına çalışan Carbon Neutral’a bağışlıyor.
Vestiaire Collection
“Wardrobe Reality Check” adında bir meydan okumayla tüketicilerin kıyafet tercihlerinde çevre sağlığı faktörünü ne kadar dikkate aldığını sorgulamasına yardımcı olan marka, bunu “Fashion Should Feel Good” kampanyasının bir parçası olarak hayata geçiriyor. Bu meydan okumayla birlikte Nisan ayı dahilinde önümüzdeki dönemleri de içine alacak şekilde moda severlere 4 adımda eski alışkanlıkları kırmanın, ihtiyaç duyulmayana parçalardan kurtarmanın ve gelecek için sürdürülebilir bir gardırop oluşturmanın temellerini keşfetme fırsatı sunuluyor.
Maggie Marilyn
Moda sektöründe bir fark yaratmak amacıyla kurulmuş olan Maggie Marilyn, Dünya Günü için Sürdürülebilirlik Stratejisi Güncellemesi’ni yayınlarken, sürdürülebilirliğe olan bağlılığını da göstermiş oluyor böylelikle. Buna ek olarak 22 Nisan’da Yeni Zelanda saatine göre sabah 8’de hem sürdürülebilirliğe hem de marka stratejilerine dair Instagram’da bir soru-cevap etkinliği düzenleyecek markanın kurucusu…
Pangaia
Pangaia’nın “Every Day Earth Day” ’tişörtü Dünya Günü için önemli bir mesaj iletiyor. Yüzde 20 tuzlu su yosun lifi ve yüzde 80 GOTS sertifikalı organik pamuktan üretilen bu tişörtler aracılığıyla marka, satılan her ürün için SeaTrees ile işbirliği yaparak bir mangrov ağacı dikilmesini sağlıyor.
Depop
#RethinkReuseRenew hashtag’iyle birlikte Depop, hem tüketicileri hem de satıcıları alışkanlıklarını değiştirmeye davet ederek, Dünya Günü haftasında bu mesajı yaymaya teşvik ediyor. Böylelikle herkesten sürdürülebilirliğe dair Instagram’da yorumlar bekliyor.